מדור חדש – מטיילים ומגלים עולם • והשבוע: לטייל בין רודוס לכרתים

    קובי פינקלר No Comments on מדור חדש – מטיילים ומגלים עולם • והשבוע: לטייל בין רודוס לכרתים
    19:43
    09.05.24
    אבי בלום No Comments on אלוף במיל' רון-טל: "אין לרמטכ"ל מנדט למינויים בצה"ל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    • מדור חדש, בעולם התיירות, יביא כאן מידי שבוע, פינות נסתרות ומעניינות ברחבי התבל.

    לטייל בין רודוס לכרתים

    האי קרפאטוס שהיה במשך שנים סוד שמור היטב, שוכן בים הקרפטי, בין רודוס לכרתים ומוקף בחופי טורקיז, טבע פראי וכפרים ציוריים בהם נשמרו המנהגים והבגדים המסורתיים. בפינה אחרת אי המצורעים.

    תכול מי הטורקיז  לחופיהם של איי יוון, שונים הם מאוד זה מזה. יש בהם תכול עמוק, יש בהם גוון התכלת, יש בהם מרקיע השמיים וכמוסיפים להם את תכול הבתים, החצרות והשבילים שבין הכפרים מקבלים בכל מקום תמונה כאילו מציור.

    אלפי איין יוון מציעים לצד פינות נסתרות חופים יפים, אחרים מציעים נופים ירוקים, מבט פנורמי ושבילי הליכה בהרים. יש בהם שבאו לתור את הארץ מכל קצוי תבל אפילו כדי ללמוד על ההיסטוריה שבהם  ויש מהם שכמעט ותיירות לא נמצאת בקרבם.

    לשנים מהם אנו מפנים מבט. מחד למרוחק ומבודד שבהם, מאידך לזה המתוייר עד מאד בזכות מה שהיה פעם אי המצורעים.

     תחילה למרוחק והקסום האי קרפאטוס.

    האי קרפאטוס, קטן יחסית – 324 קמ"ר וגרים בו כ-5000 תושבים בלבד. בכל שבוע נתון שוהים באי מקסימום 3,000 תיירים מכל רחבי העולם .

    האי נחשב לגן עדן זואולוגי ובוטני. במרכז האי יער צפוף וסביבו מטפחים תושבי האי כרמים, מטעים ובוסתנים. על המצוקים הנוגעים בים חיים עופות דורסים וציפורים נודדות וברחבי האי מסלולי הליכה רבים ואתרי ארכיאולוגיה מעניינים.

     באי , מגוון רחב של פעילויות כולל שייט בין חופי הטורקיז המרהיבים, טיפוס על הר לאסטוס (1,215 מטר), טיולים רגליים, טיולים ברכב או באופניים, טיפוס מצוקים, שחיה, צלילה ושנורקל בחופים מרהיבים ביופיים, גלישת גלים, סיורים ומסלולי הליכה בין ובתוך כפרים שהזמן בהם עצר מלכת, שיטוט בסמטאות ובשווקים והמון טבע מסביב.

     אחת האטרקציות באי הוא האולימפוס – כפר מבודד בצפון האי אליו ניתן להגיע ברכב או בשייט, לשוטט בסמטאותיו בין סדנאות היצירה ותצוגות עבודות יד מרהיבות. טיולים מומלצים נוספים הם לחופי אמופי, לאפקוס, אגיוס ניקולאוס, פניקי ועוד.

    אי המצורעים- ספילונגה

    שלושה שמות לו לאי הזה- "ספינלונגה", אי המצורעים ו"האי של סופיה".

    סיפורו המיוחד של האי הזה, הוא סיפורה של מושבת המצורעים ,אליה הובאו מרחבי יוון חולים במחלה חשוכת המרפא. המושבה נוהלה בדרך עצמאית  ובבידוד מוחלט. בכמה מקומות אפשר עדיין לראות את שרידי המבנים שבהם התגוררו המצורעים, אם כי רק בתים מעטים מאוד שופצו או שומרו. בית החולים הנטוש שבו אושפזו המצורעים, שניצב במרכז האי, הוא עדיין אחד המבנים המרשימים שם. סיפורו של האי , מובא בספר "האי של סופיה" שכן, הוא מבוסס על סיפור משפחתי שבו אם המשפחה לוקה בצרעת ומוגלית לאי לשאר ימיה. האי ספינלונגה הוא אחד הידועים בעולם.



    0 תגובות